YouTube a wydawcy. Niewykorzystany potencjał?

Wydawcy nie odkryli jeszcze potencjału YouTuba w pełnej krasie. Wiele jest jeszcze do zrobienia.

materiały prasowe YouTube

YouTube jest drugą najpopularniejszą stroną internetową na świecie zaraz po Facebooku. To oznacza, że wydawcy nie powinni jej ignorować. A ignorują, co można zauważyć po aktywności poszczególnych mediów w tym serwisie i opiniach ekspertów. Jednym z nich jest Nic Newman związany w przeszłości z BBC, ale nie tylko:

YouTube jest poważnie niedocenianą częścią planów rozwoju widowni większości wydawców.

Tak skomentował postawę mediów na YouTubie. Jego słowa przytoczono w artykule na stronie Digital Content Next. Z Digital News Report 2021 wynika również, że YT był największą platformą podcastową na świecie. Mowa oczywiście o podcastach wideo. Coraz większą popularność zyskują systemy instalowane w telewizorach, które umożliwiają korzystanie z tego serwisu. To oznacza, że mamy do czynienia z kolejną platformą VOD. W artykule opublikowanym na Digital Content Next czytamy:

Wzrost oglądalności YouTuba na telewizorach jest jednym z powodów, dla których telefony komórkowe stanowią coraz mniejszy procent ogólnej liczby wyświetleń na wielu rozwiniętych rynkach. Daje to twórcom treści możliwości dotarcia do odbiorców w nowych miejscach i przestrzeniach.

Zdaniem autorów tego tekstu publikowanie treści na YouTubie może być też drogą do pozyskania młodszej widowni. Zwłaszcza tej z pokolenia Z. A kto na YT radzi sobie najlepiej? Zdaniem Andrew Kersleya z Press Gazette tym wydawcą jest amerykański Vox.

  • 2 089 605,73 – średnia liczba wyświetleń na film wśród najlepszych wydawców wiadomości w języku angielskim na YouTube.

– – –
Chcesz czytać więcej takich artykułów? Subskrybuj mój newsletter poświęcony ewolucji mediów w cyfrowym świecie. Najnowsze i archiwalne biuletyny znajdziesz pod tym linkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.