Stories to nie tylko domena mediów społecznościowych. Coraz częściej ten format można spotkać na głównych stronach serwisów informacyjnych. Oceny implementacji takiego rozwiązania zdają się być pozytywne. Czy będzie to jedno z rozwiązań na bolączki mediów?

Bardzo ciekawy casus opisano w What’s New in Publishing, który prezentuje działania narcity.com – serwisu informacyjnego i podróżniczego z Ameryki Północnej. Wydawca postanowił powalczyć o zatrzymanie młodych widzów z… mediami społecznościowymi. Wyzwanie to dość karkołomne, ale – jak się okazuje – możliwe do zrealizowania i to z korzyścią dla medium.
Postawiono na wertykalne wideo, które trafia do milenialsów i pokolenia Z, a więc do osób, które – jak wynika z badań – mają czas skupienia na poziomie odpowiednio 12 i 8 sekund. (przerażające i zarazem fascynujące). Marka postawiła na rozwiązanie nazwane Firework, a więc platformę pozwalającą zaimplementować format stories na stronę internetową. W przypadku Narcity wygląda to w następujący sposób:
Anand Vidyanand, dyrektor ds. klientów w Firework zaznacza w rozmowie z What’s New in Publishing, że tworzenie wertykalnych materiałów wideo należy rozpocząć od zapomnienia o wszystkim, co wiemy na temat tworzenia tradycyjnego formatu wideo:
Marki, które chcą zoptymalizować swoje treści pod kątem krótkich filmów, powinny zacząć od zapomnienia wszystkiego, co wiedzą o tradycyjnym filmie, ponieważ przede wszystkim krótkie formy wideo opierają się na autentyczności. Niezależnie od tematu filmu Twoje podejście powinno skłaniać się bardziej do kina domowego niż do Hollywood.
Implementowanie stories na stronach internetowych nie jest nowością, ale to nadal stosunkowo nowy rynek wykorzystywany przez niewiele mediów. Zapewne w najbliższej przyszłości może się to zmienić, a zachęceni sukcesami wydawcy mogą okazać się być bardziej skłonni do podążenia tą drogą.
Tak na przykład prezentuje się moduł stories na stronie hiszpańskiego dziennika sportowego Marca:

Po kliknięciu w miniaturę do złudzenia przypominającą “kółko” z Instagram Stories, przechodzimy do widoku czarnej strony z pionowym stories na środku. Poniżej zestawiłem trzy grafiki obok siebie. Po kliknięciu w biały przycisk “Ver mas” zostajemy przekierowani na stronę z artykułem na temat przedstawiony w wertykalnym formacie graficznym.

W artykule czytamy:
Wyniki Narcity były natychmiastowe i głębokie – przekształcając wrażenia czytelnika w doświadczenie oparte na wideo, wydawca odnotował 48-krotny wzrost liczby odtworzeń wideo i 52% wzrost średniego czasu spędzonego w witrynie. W przypadku wydawcy, który wykorzystuje model AVOD (Advertising video on demand) w celu zarabiania na ruchu, wzrost przychodów był znaczący, ponieważ jednostki reklamowe wideo o krótkim formacie przewyższają tradycyjne banery reklamowe 9-krotnie, a CTR wynosi nieco ponad 2%.
Zapytany o zdanie na temat skuteczności tego rozwiązania Jason Holland, prezes i dyrektor ds. biznesu w Firework, stwierdził, że “w ciągu kilku najbliższych lat agencje zainwestują większy procent budżetu w mediach w transmisje na żywo i filmy z możliwością zakupu niż w jakikolwiek inny zasób transformacji cyfrowej.
Na pytanie, czy ma rację, mogą odpowiedzieć mu wydawcy kolejnych serwisów, którzy wybiorą tę bądź zupełnie inną drogę ewolucji.
Ten artykuł jest częścią jednego z wydań mojego newslettera poświęconego ewolucji mediów w cyfrowym świecie. Co tydzień w poniedziałek poruszam w nim często nieoczywiste tematy opisując przykłady tego, jak zmienia się rynek mediów i w którą stronę zmierza.
Chcesz się przekonać, czy warto? Możesz zapisać się pod tym linkiem. A tutaj znajdziesz dostęp do wszystkich archiwalnych wydań biuletynu.